سفارش تبلیغ
صبا ویژن

     

مربیگری نوآوری    

    Coaching innovation  

س : آیا شما نوآور هستید ؟

ج : من نوآور نیستم . من نوآوری را حمایت می کنم . کاری که من انجام می دهم ، اینکه مطمئن بشوم آدمهای مناسب و درست را داخل تیم قرار داده ام و افرد با دیدگاههای خاص فرصت این را خواهند داشت تا در بحث ها و کارها مشارکت کنند . Lunatic fringe

بیشتر مدیران از نظر فنی از قابلیتهای محصولات و خدمات آگاهند و می توانند به آنها عینیت بخشند . این چیزی نیست که من می خواهم چون آدمهای زیادی اینطور نیستند . اما آدمهایی هستند که می دانند چگونه مهندسان را اختیار بدهند ف می توانم بگویم :

مهندسان با اختیارات مکفی تنها چیزی مهمی استکه می تواند در یک شرکت وجود داشته باشد .

س : چگونه می توانند افراد با دیدگاههای خاص Lunatic fringe را ترغیب نمایید ؟

ج : کاری که می توان کرد اینگه چشم انداز را مشخص نمایید .

چیزی که مهم ست اینکه از نیم سال و سال گذشته جلوتر باشی بنابراین به تحلیل گر شرکت می گویم ما 14 تا 15 درصد درآمدمان را صرف R&D خواهیم کرد . و ما باید اینکار را بکنیم اگر    می خواهیم که یک شرکت نوآور باشیم .

س : چگونه می توان تیم مهندسان نوآور را با انگیزه نگهداشت ؟ خصوصا" وقتی شرکت خسللی بزرگ می شود ؟

ج : مهندسان عمیقا" به پروژه ای که روی آن کار می کنند توجه دارند خصوصا" که به آن پروژه علاقمند باشند . پس از یک کار سخت و عرضه محصول شما ممکن است فکر کنید که آنها استراحت نیاز دارند . پس به آنها فرصت استراحت بدهید و وقتی برگشتند بگویید بروید و فکر کنید و ببینید که چه کار می خواهیدبکنید ، چیزهای جدید را کشف کنید ، به گوشه و کنار کمپانی سرک بکشید و ببینید آیا چیزهایی هستند که ما باید واقعا" آن را انجام بدهیم . البته این کار را برای 50 نفر نمی توان انجام داد ولی برای پنج تا ده نفر می توان . و شما باید مطمئن باشید که این نظرات ، نفرات خط مقدم شما هستند . مردانی که شما حقیقتا" می خواهید در شرکت داشته باشید و آنها می توانند مزیت ایجاد کنند .

س : مهندسان عالی از کجا می آیند؟

ج :از هر جایی ، به احتماب زیاد از دانشگاهها خوب که برای نوآوری بورسیه می کنند . در این دانشگاهها دانشجو در طول تحصیل به نوآوری فکر می کند . از هر نژاد و کشوری هم می توانند باشند . اما دانشگاههای آمریکا بیشترین نوآوران را تربیت می کنند .

س :اگر شرکتی مجموعه از مهندسان که علاقمند به نوآوری نیستند داشته باشد ، آیا می توانید این فرهنگ را ایجاد نمائید؟

ج : من کاملا" مطمئنم که می توان فرهنگ نوآوری را ایجاد نمود . شما یک رهبر نیاز دارد . شما باید کسی را استخدام کنید که می داند چگونه فرهنگ نوآوری را خلق کند . این شخص لازم نیست که خود نوآور باشد ، اما باید بداند چگونه نوآوری را رشد و توسعه دهد بعد به آن شخص مجوز استخدام بدهید . و به او بگوئید نفراتی را که می خواهد استخدام کند . اما مواظب باشید مهندسان تحت سرپرستی آدمهای بازاریاب و فروش محصول نباشند . از دید من ، رشد هدف است ، و رشد از طریق نوآوری حاصل می شود .و نوآوری از طریق داشتن مهندسان عالی بدست می آید نه مردان بازاریاب عالی .

س : چگونه یک شرکت نوآور را مدیریت می کنید ؟

ج : راه های متعددی برا سازماندهی تیمها وجود دارد که راجع به آن فکر کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید . تأکید من بر این است که اگر یک ماه بیست روز کاری است یک روز کامل را به مرور پروژه بپردازیم با کل تیم مدیریتی بنابراین می توانیم پروژه هایی که چشم انداز خوبی دارند را بازیابی کنیم .

شما همچنین یک مدیریت مقتدر و توانا نیاز دارید . من تحت پیگیر استخدام آدمهای توسعه گرا هستم و بدنبال بهبود توانایی آنها . همچنین دنبال نو.آوری و بهترین عملکردها هستم .

در غیاب نوآوری واقعی ، عذری برای اینکه نمی دانیم بهترین عملکرد کجاست وجود ندارد . من بیشترین نمره را به افرادی می دهم که با صنعت آشنایی دارند و به سرعت می توانند خود را تطبیق دهند .

س : آیا شرکتهای بزرگ می توانند موضوع بحث را اجرا کنند ؟

ج : البته که می توانند . کاری که باید بکنند اینکه فلسفه نوآوری را به مدیران شرکت گویید و مطمئن شوید آنها آن را به کار می بندند .

س : چگونه از شر موضوعاتی که عملی نیستند خلاص می شوید ؟

ج : قطعا" شما کاری را شروع نمی کنید مگر اینکه مطمئن باشید اون یک موقعیت است . شما باید بعنوان یک سرمایه گذار ریسکی عمل کنید . وقتی شخصی می آید و می گوید که یک ایده جالب دارد و می خواهد به شما بگوید . شما از او بخواهید اطلاعاتی از Business plan بدهد .

سؤالاتی مانند :

محصول برای چه کسانی است ؟

کل بازار موجود برای این محصول چقدر است؟

این محصول چه کاری انجام خواهد داد ؟

چه رفتاری را این محصول تغییر خواهد داد ؟

مردم باید قانع شوند برای چیزهایی که قرار است انجام دهند .

چه مشکلی از مشتری را قرار است حل کنیم ؟

چه نیازی از مشتری را قرار است پاسخ دهیم ؟

و یک محصول باید آزمایش موجه بودن شخصی را قبل از شروع داشته باشد . چیزی که باید انجام بشود اینکه شما واقعا" آمادگی پذیرش شکست را داشته باشید یعنی از هر پنج شش تجربه دو تا سه تای آن شکست بخورد . اگر این آمادگی را ندارید بهتره این کار را انجام ندهید . چون شما به همه چیز آنطو رکه باید و شاید نمی رسید . بعضی از چیزها را باید تطبیق بدهید و شما باید مطمئن باشید که چند درجه آزادی برای شکست دارید . این شکستها در مرحله R باید باشد نه در مرحله D بهر حال بعضی از قسمتها برای آزمایش است و برای کارکرد نیست .

س : در اینجا در مورد مهندسان زیاد صحبت شد .نقش مشتری چی می شود ؟

ج : باید در مورد مشتری مواظب باشیم .از پرسنل بازاریابی برای بهتر کردن محصول باید کمک بگیریم .

س : من یک CEO تازه کارم و از سما می خواهم که بگیویید که چه چیزهایی را باید انجام بدهم برای ارتقاء سطح نوآوری ها ؟

ج : اول اینکه چگونه توسعه محصول انجام می شود . بعد سازمان بازاریابی چگونه کار می کند . چون بازاریابی محصول و مشتری

س : نوآوری که تاکنون بیشتر از همه شما را تحت تأثیر قرار داده چیست ؟

Product & End – user marketing

پایان

ماشااله رسول زاده


 دوشنبه 89/1/30ساعت  8:44 صبح   م. رسول زاده 
  نظر شما چیه؟()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
قهرمان
یاد من باشد از فردا صبح
همنشین باد
گمشده ...
زیر پوست مردم سالاری ( 1 )
زیر پوست مردم سالاری ( 2 )
مهاجرت!!! تهدید؟ یا فرصت؟
تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را پاس بداریم
با کویر مهربانتر باشیم
[عناوین آرشیوشده]