سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر اختلاس های نجومی آن هم در جامعه ای مذهبی و منتظر و ولایی  با حکومت دینی و لشگرهایی از دستگاههای متعدد نظارتی و در تشکیلاتی که مدیران ، رؤسا ، کارشناسان ، و حتی کارمندان جزء از      صافی های گزینش های اعتقادی ، عقیدتی ، و غیره گذشته اند ، هر انسانی را به تحیر می اندازد .  گر چه انتشار این اخبار نوید سلامت بخشهایی از دسگاه های اجرایی است، اما وسعت و دامنه اخلاس و فساد وسرعت عمل اختلاس گران در عبور از مجاری قانونی نشانه فساد عمیق اخلاق در امانت داری است.

در اقتصادی که مدیران دست در خزانه زاینده و گنج موروثی نفت دارند ، اما در هزینه کردن برای منافع حقیقی ملی و ملت برای ایجاد زیر ساخت های حیاتی که ارتزاق و اقتدار این ملت را به همراه می آورد ، محتاطند ؛ چگونه در هزینه کردن برای نفع شخصی و گروهی گستاخند ؟  آیا عبارت خیانت در امانت ، مفهومی غیراز این را تداعی می کند؟

آیا از درک منافع حیاتی ملت و اقتدار ملی و جایگاه با عزت این جامعه در جامعه جهانی عاجزند  و اقتدار خود را در تباهی ملت می یابند، یا بدنبال حقوق پایمال شده یا نشده خود از میراث خدادادی این آب و خاک اند ؟

مگر ما وارث این آب خاک از نیک مردانی  که بیانیه آنها منشور سازمان ملل شده، نماد عدالتشان در دیوار و میدان کاخ کسری نمود دارد،  و شعارشان گفتار نیک و کردار نیک و پندار نیک بوده است ، نیستیم ؟ به همه افتخارات و محاسن گذشتگان، محاسن و معنویت و اخلاق اسلامی را هم بیافزاییم، آیا همه اینها برای امانت داری کافی نیستند؟!

آیا معیارهای نیکی و بدی تغییر ماهیت داده اند ؟

 ملاک های نیکی و بدی نسبی هستند ، لذا مرز خوبی و بدی بسته به دیدگاه ، اعتقاد ، و باورها جابجا می شوند.    شاید ایشان قبل از دیگران به کشف و شهود رسیده اند ؟!  و    اختلاس در نظر آنها مفهوم بدی ندارد ؟

شاید هم خیالات خدمات بشر دوستانه! و جاودانه شدن در حافظه تاریخ انگیزه آنها  برای توانمند ی سریع مادی  و سهل الوصول می باشد، تا  دست آنها را در رسیدن به قدرت و نجات محرومان و بینوایان و ستمدیدگان و غیره گشاده نماید !!! و این چنین آنها را به تاریک خانه تاریخ کشانده است.

شاید هم نگاه گروه و دسته گرا به اشکال مختلف ملی و دینی و قومی و غیره توجیه کننده اینچنین رفتاری است!!!

اگر چنین باشد ،  به آششفته احوالی میرسیم که درآن گرفتاریم. 

بیاییم نگاهمان را انسانی کنیم ،  البته در عمل و نه در سخن و پند و اندرز. مگر خدا انسان را اشرف مخلوقات قرار نداده ؟

انسان فارغ از رنگ ، نژاد ، ملیت ، مذهب ، و ... ارزشمند ترین است .   چرا آنقدر معیار و قانون وصافی  و شرط و شروط  قرار داده ایم که همگی آنها عملا خالی از محتوا شده اند و بقول امروز یها جنبه فرمالیته پیدا کرده اند. و آنهایی که تمامی معیارها و قانون ها  وصافی ها  و شرط و شروط  ما را پاس کرده اند، رقم اختلاسشان و فسادشان در جوارلشگریان دستگاههای نظارتی  متعدد، باور کردنی نیست.

  آیا فیلتر های متعدد سیاسی ، عقیدتی، روابط گروهی بجای ضوابط، و  ... موجب اجتماع فسادگران در دستگاه های اجرایی با حاشیه امن بالا نشده است؟

.......


 یکشنبه 90/11/30ساعت  3:10 عصر   م. رسول زاده 
  نظر شما چیه؟()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
قهرمان
یاد من باشد از فردا صبح
همنشین باد
گمشده ...
زیر پوست مردم سالاری ( 1 )
زیر پوست مردم سالاری ( 2 )
مهاجرت!!! تهدید؟ یا فرصت؟
تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را پاس بداریم
با کویر مهربانتر باشیم
[عناوین آرشیوشده]